فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر در مراسم محفل انس با قرآن کریم تیپ امام صادق (ع) گفت: عزت در عمل به قرآن است.
کد خبر: ۹۵۹۱۵۲۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار یدالله کشاورز فرمانده تیپ عملیاتی ۳۹ امام صادق (ع) استان بوشهر در محفل انس با قرآن کریم تیپ امام صادق (ع) گفت: همه می دانید که قرائت، تلاوت و حفظ قرآن فی نفس امر مقدس و مبارکی است اما همه اینها مقدمه ای برای عمل به قرآن کریم است.

 

سردار کشاورز تصریح کرد: امیدوارم که قرآن را با تدبر تلاوت کنید و با تدبر و تأمل به آن عمل کنید به امید آن روزی که همه مسلمان و مؤمنان به این امر روی بیاورند و بر اساس تعالیم آسمانی قرآن کریم از عزت و عظمت بیش ازگذشته برخوردار باشد.

 

وی تأکید کرد: عزت ما در عمل به قرآن است و خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» هرگز خداوند به کفار اجازه نداده است که به مؤمنان سروری کنند. نباید سرمایه و ذخایر مسلمانان در اختیار مستکبران باشد تا از سرمایه مسلمانان برای ضربه زدن به آنها بکار برود. امیداوریم با یاری خداوند و با عنایت قرآن کریم به این نعمت الهی توجه کنیم و عمل به دستورات قرآن را سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.

 

سردار کشاورز اضافه کرد: بر مبنای آیات قرآن و خواسته کتاب الهی ما نباید دشمنان اسلام، قرآن و مسلمانان را فراموش کنیم چنانکه در آیاتی از قرآن درباره اوصاف رسول خدا(ص) و مؤمنین آمده است مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً...» اول قاطعیت و شدت در مقابل کفار را بیان می کند و سپس به بیان نماز و رکوع و سجود می پردازد و این خواسته ای است که خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم از ما خواسته است و شرط ایمان را مقابل با طاغوت و دشمنان اسلام قرار داده است.

 

فرمانده تیپ عملیاتی امام صادق (ع) تصریح کرد: برخی فقط ایمان به خدا را در نظر گرفته اند اما براساس این آیه «... فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا...» خداوند می فرماید اول مقابل با طاغوت و بعد ایمان به خداوند متعال. بنده خدا باشید و از طاغوت اجتناب کنید و این امر مسلم الهی است که خداوند این را از ما خواسته است.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم از ما خواسته است که به قرآن و احکام الهی توجه کنیم که روز قیامت قرآن کریم از ما سؤال خواهد کرد و همه ما در مقابل آن مسئول هستیم،« فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذینَ أُرْسِلَ إِلَیْهِمْ وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلینَ؛ هم کسانی که قرآن برآنها نازل شده(امت اسلام و مسلمین) و هم پیامبران به شدت از آنها سؤال خواهیم کرد». پیامبر اکرم(ص) فرمودند «انی مسئول و انتم مسئولین؛ از من سؤال می شود و از شما هم سؤال خواهد شد».

 

لازم به ذکر است محفل بزرگ انس با قرآن تیپ عملیاتی امام صادق (ع) استان بوشهر با حضور قاری بین‌المللی استان سید طاها حسینی و گروه تواشیحی بین المللی معراج روستای چارک و با حضور دو تا از حافظین خردسال برادران شهبازی و با اجرای مجری استانی قرآنی سید محمد حسینی برگزار گردید.

 

پایان خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار